Przejdź do treści

Wiadomości

Uczynić „cool” matematykę: sukces byłego wychowanka salezjańskiego

  • 19 grudnia 2017 r.
Stany Zjednoczone – Uczynić “cool” matematykę: sukces byłego wychowanka salezjańskiego
Stany Zjednoczone – Uczynić “cool” matematykę: sukces byłego wychowanka salezjańskiego

Dla wielu uczniów matematyka to „czarny potwór” pośród przedmiotów szkolnych, ale uczniowie Ramila Buenaventury, byłego wychowanka salezjańskiego z Filipin, zawsze uważają i są zainteresowani lekcjami. U podstaw jego metody, za którą otrzymał on dwie nagrody w kategorii edukacja, znajduje się koncepcja, którą przejął ze szkoły salezjańskiej. „Kochajcie to, co kochają młodzi, aby oni pokochali to, co wy kochacie”.

To uznanie nie przyszło od razu. Po przybyciu do USA w 2003 roku Buenaventura zaczął swoją pracę nauczyciela w publicznej szkole w Hollins, w dystrykcie Queens. Pomimo doświadczenia zebranego w trakcie poprzednich 13 lat pracy w tym zawodzie na Filipinach, uczniowie nie chcieli go słuchać. Buenaventura stosował różne metody, aż w końcu doszedł do wniosku, że w pewnych środowiskach „edukacja nie jest uważana za priorytet. Uczniowie nie mieli wsparcia ze strony rodzin, a media odgrywały w ich życiu znaczącą rolę”.

W 2007 r. nastąpił przełom, kiedy pan Buenaventura zaczął uczyć w „Renaissance Charter School”, innej szkole publicznej, również w Queens, ale tam dano mu wolną rękę, gdy chodzi o nauczanie. Zaczął tańczyć i rapować na lekcjach i kręcić filmiki video, aby wyjaśnić dane twierdzenia, inspirując się słynnymi przebojami muzyki pop. 

W roku 2014 została doceniona ta jego innowacyjna metoda: otrzymał nagrodę „Big Apple” (pol. „Wielkie Jabłko), przyznawaną dla wychowawców, w kategorii „nauczyciel, który jest w stanie zainspirować uczniów, doskonale nauczać i ubogacić szkolną społeczność”, oraz nagrodę „Hometown Heroes in Education” (pol. „Bohater Miasta w zakresie Edukacji”) jako “nauczyciel, który jest w stanie wpłynąć na życie uczniów”.

Prof. Buenaventura zawdzięcza te sukcesy swojej długiej formacji w duchu salezjańskim. Pokochałem matematykę i nauki przyrodnicze jako uczeń szkoły podstawowej i liceum. W szkole „Don Bosco” w Mandaluyong przebywał i nauczył się rozmawiać z młodzieżą ich językiem, co było pewną drogą dotarcia do ich serc. W seminarium w Canlubang, gdzie był przez jakiś czas, nauczył się grać na gitarze i doceniać muzykę, pytając się: „jaki rodzaj muzyki słuchają? jakie aplikacje pobierają? Jakie gry wideo preferują?”. Uzyskanie odpowiedzi na te pytania sprawia, że wyniki szkolne jego uczniów stają się lepsze.

Źródło

Udostepnij