Przejdź do treści

Wiadomości

Wiązanka 2019 - materiały

  • 8 listopada 2018 r.

“Świętość jest czymś bliskim, realnym, konkretnym, możliwym... Nie jest jakimś fakultatywnym ‘dodatkiem’, celem dla niektórych. Jest pełnym życiem, zgodnym z planem i darem Bożym” – pisze Przełożony Generalny ks. Ángel Fernández Artime, prezentując Wiązankę na rok 2019. Już teraz jest dostępny w sieci plakat, który w formie graficznej przywołuje i zachęca do świętości, a ona jest przecież przeznaczona dla wszystkich.

W tym roku przy opracowywaniu graficznego projektu grono zdolnych rysowników odwołało się do formy realistycznej, czyli sesji zdjęciowej. A jest ona związana z czymś bardzo powszechnym i bliskim codziennemu życiu: z dziećmi i młodzieżą na całym świecie, którzy, przynależąc do różnych kultur i tradycji, utrwalają wspomnienia za pomocą swoich smartfonów i dzielą się sytuacjami z innymi, które im się przydarzają. Także to jest wyrazem konkretności i wykonalności “dla wszystkich”.   

Na zdjęciu będącym prawdziwym selfie, znajdują się Przełożony Generalny, Córka Maryi Wspomożycielki oraz młodzi ludzie, których można spotkać w oratorium. Na zdjęciu widoczny jest temat przyszłorocznej Wiązanki, nieco rozbudowany: “Aby radość moja w was była” (J 15,11). Całość jest otoczona aureolą i poprzedzona hasztagiem, czyli formą typową dla Instagrama.

Świętość i sieci społecznościowe, świętość i świat młodzieży nie pozostają w sprzeczności ze sobą, a wręcz przeciwnie: świętość jest dzielona właśnie jako hasztag: #świętośćjesttakżedlaciebie.

Ten plakat, zrealizowany przez “IME Comunicazione”, Biuro komunikacji społecznej inspektorii Włoch Południowych, na zlecenie Dykasterii ds. komunikacji społecznej, jest od teraz dostępny w sześciu językach: włoskim, angielskim, hiszpańskim, francuskim, portugalskim i polskim.

Z myślą o tych, którzy chcieliby dołączyć również inne wersje językowe, na stronie www.sdb.org dostępny jest odpowiedni plik, który to umożliwia.

Zgodnie z duchem samej Wiązanki, od dzisiaj rozpoczyna się także dzielenie się hasztagiem i plakatem w sieciach społecznościowych. Zapoczątkują to profile Facebook, Twitter i Instagram ANS.

Źródło

ANS


Udostepnij