Przejdź do treści

Wiadomości

Uczniowie ze szkoły “Don Bosco” w Weronie triumfują w światowym konkursie robotyki

  • 24 kwietnia 2019 r.

W sobotę 20 kwietnia, w Wigilię Paschalną uczniowie z salezjańskiej Szkoły “Don Bosco” w Weronie zwyciężyli w 20. edycji “FIRST* LEGO League World Championship”, która odbyła się w Houston, w stanie Teksas (USA). Rywalizowało ze sobą 108 ekip z całego świata, które zostały wytypowane spośród ponad 40 tys. drużyn, które wzięły udział w eliminacjach krajowych.

Po raz pierwszy włoska drużyna zwyciężyła w tego rodzaju światowym konkursie w zakresie nauki i robotyki. NASA – amerykańska agencja kosmiczna – zorganizowała dla młodych naukowców z całego świata konkurs na temat “Into orbit” (Na orbicie). Chodziło o znalezienie takich rozwiązań, które polepszą życie astronautów w kosmosie. I tak, uczniowie ze szkoły “Don Bosco”, wraz ze swoimi nauczycielami/instruktorami, odpowiedzieli na to wyzwanie, realizując projekt “Wemit”, tj. opracowując “kosmiczną pralkę”, która ma służyć od prania odzieży astronautów, gdy brak jest grawitacji i wody.   

Jak to często bywa w przypadku oryginalnych projektów innowacyjnych, łączących się z systemem “Wemit”, stosowanym w przestrzeni kosmicznej, wspomniany produkt może znaleźć także wykorzystanie w wielu środowiskach życia codziennego w celu ograniczenia produkcji odpadków (np. służąc do prania tej odzieży używanej w szpitalach, która, w większej części jest teraz jednorazowego użytku. Stąd też szkoła “Don Bosco” podjęła pewne kroki, by to urządzenie opatentować, a wspomniana ósemka jej uczniów weszła do grona innowatorów.

A poza tym, dzięki wysokiej jakości tego projektu, ci sami uczniowie salezjańscy zostali zaproszeni do udziału w konkursie “Global Innovation Award”, w którego finale znalazło się 20 projektów naukowych z całego świata; jego zwycięzcę poznamy w czerwcu tego roku w Kalifornii.

“iDB Tech-No-Logic Team”, ekipa “Don Bosco” z Werony, już dała się poznać w 2018 roku, kiedy to zakwalifikowała się do konkursu odbywającego się w Detroit, gdzie otrzymała nagrodę za najlepszy projekt. Natomiast w tym roku okazali się najlepsi w takich kategoriach, jak projekt naukowy, innowacja technologiczna, programowanie robotów, prezentacja i praca w zespole.

Sukces salezjańskich uczniów potwierdza potrzebę zaangażowania na polu szkoleniowym, aby obudzić w uczniach jeszcze większą pasję do materii naukowych i technologicznych, wykorzystując kreatywne i niekonwencjonalne metody.

“Salezjański model po raz wtóry wpisał się w panoramę systemu wychowawczo-edukacyjnego” – stwierdziła Elena Dozzan, asesor ds. kształcenia zawodowego regionu Veneto.

Źródło
Udostepnij